عطاف فى عيون اهلها
عطاف فى عيون اهلها
عطاف فى عيون اهلها
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

عطاف فى عيون اهلها

قريه عطاف

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول
منتدى يتناول اخبار جمعية تنمية المجتمع بعطاف برجاء عدم استخدام الأسماء المستعارة

الى متى البعد عن الله

كاتب الموضوعرسالة
فريدالعمدة
عضو جديد
عضو جديد

ذكر عدد الرسائل : 4

الى متى البعد عن الله Empty
مُساهمةموضوع: الى متى البعد عن الله   الى متى البعد عن الله Emptyالسبت يناير 02, 2010 6:43 am

السلام عليكم
اخوانى انا مش هتكلم فى موضوع معين
احنا هنفضل كدة لحد امته مبنفتكرش ربنا غير فى وقت الشدة مهو دة ربنا اللى معانا فى كل اوقاتنا فرحنا وحزننا يسرنا وعسرنا بس احنا لية طول ما الحالة متيسرة ناسيين ربنا ومبنفتكرهوش فى وقت ماالواحد مننا يبقى وقت شدة انا عايز يجماعة نفضل فاكرين ربنا دايما فكر فى نفسك عينيك اللى بتشوف بيها مين اللى اديهالك مش ربنا يبقى لية الحق كل ماتشوف حاجة تكون فاكره ازاى؟ بذكرك لية تقول الحمد لله وكمان اذنك مين اللى اديهالك مش ربنا بردو لية الحق كل ماتسمع حاجة تكون فاكره وتذكرة وطبق دة على كل حواسك دة فى جسدك بس شوف انت فى حياتك ويومك كم مرة يستحق ربنا انك تذكرة دا المفروض انه ميتنسيش اصلا وبدل ما اقولك انت افتكرت ربنا كم مرة انهردة وترد وتقول 2 او 3 اقولك كم مرة نسيت ربنا وترد وتقول لم انساة قط
لمحة صغيرة عن الصلاة &
يجماعة ارى كثيرا من الناس يسمعون الاذان ولم يجيبو
اخى فى الله انت ضامن ان ربنا يطول فى عمرك لحد ما الاذان يخلص ؟ واية اللى هيحصل لو اسرعت بالاجابة مش هتنقص بل هتزيد حسناتك وبدل متقعد على القهوة اقعد فى بيت ربنا وصلى وبس انا مش بقول خليك قاعد دايما انا بقول وقت النداء فقط اخى فى اللة لاتجد اللذة الا فى طاعة الله والندم كل الندم فى معصية الله
لمحة اخيرة عن سوء الالفاظ *
تمشى فى الشارع وتجد الناس وكانهم لايعرفون النطق الا بالسب ومش بسب الاب والام فقط بل والدين ايضا هيحصل اية لو حسننا الفاظنا وبقينا ننطق الكلام الحلو ونبطل نتكلم بالصوت العالى وننادى بعضنا باسماء لا تعنى شيئا وانا ماشى فى مرة سمعت واحد بينادى صاحبو بيقوللو (ياجلنف) يعنى اية دى انا ملاحظ انى مبقتش اعرف حد من تزييف الاسماء هيحصل اية لو احترمنا بعضنا ونادينا بعض باسماءنا الحقيقية وعشان مطولش عليكم لو فية وقت تانى هكتب ليكم
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
................... تحياتى فريد العمدة.................... lol!

الى متى البعد عن الله
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-